Friday 30 December 2011

RINDUUU SEMUA !

assalamualaikummm ...

heyyyy , rindu semua , dah lame tak berblog . alasan aku senang je and simple .
MALAS ! simple kan ? hewhew . niat nak update blog tu ade , tapi tak ingat , 
and aku sorang yang suke bertangguh kerja . bagus kan . macam gud gud je . 
hari last aku tulis blog pada 10 disember hari tu . kira lha berape hari . alahh , tak 
sampai pun sebulan , ada lha dalam 20 hari . follower aku dha 130 , kang ada yang
unfollow blog aku kes lama tak update blog . ohh no ! jangan .. be nice to me pleasee .

hari ni dah 30 disember 2011 atau nak senang 30/12/11 . sama je pun . dah nak
masuk tahun 2012 dah . tu yang aku tulis ni . heeeee . banyak bende aku nak citer
 kat sini dari minggu ke minggu aku rasa aktiviti aku sehari-harian ialah shopping 
dengan mak lepak lepak ngan jiran . tu je . hari tu ak balk kampung . tak ingat nak 
citer .  giler  bosan duk sana . grrrr =' tak ada ape yang best pun kat sana . 
 that why i hate back to village . dah lah takde internet kat sana .search 
 internat semua errorr , error error je . shit ! kalau balik kampung , aku selalu
tak nak . sanggup tinggal sorang-sorang kat rumah daripada balik kampung  tapi 
kena paksa dengan mak . sebab tu aku pergi . hee .tapi tak semestinya aku tak 
 suke or tak sayang nenek aku , aku tak cakap .aku cume tak suke 
 suasana kat sana je pun . aku sayang kat nenek aku sebab aku ada sorang tu
 je nenek . yang lain sume dah meninggal . sedih lop aseee . ;'(

kat sana aku selalu je cakap kat mak aku , 'bosan ah bosan ah , nak balik umoh'
then mak aku pun bawak aku pergi shopping kat SUPERMAS , kat daerah tu 
ada supermas je satu-satunya . ada siapa-siapa pernah pergi ? SUPERMAS ..
supermas ni kalau kat terengganu lebih kurang MYDIN KUALA IBAI . 
tak shopping pun , just beli makanan and cuci mata je tengok tudung, jam ,
selipar , beli tak pun . hahaha .

hari kedua pulak aku pergi melawat rumah saudara-mara yang sakit .
kesian tengok . sedihhh . errrkkk , tak yah citer sal tu . takut ingat 
balik nanti . rumah sepupu sepapak saudara mara aku kat sana sume nya ada
suka berniaga . semua ada kedai runcit .sedap lha kan . sampai rumah terus
aku ajak adik-adik aku pergi beli aiskrim . hahaha . pergi rumah ayah chik 
aku berkenan pulak dengan sorang budak ni . comel giler . cucu ayah chik .
tak nakal . dia selalu je ikut aku . ishhh , geram aku tengok . budak lingkungan
3 tahun . nama dia dynas . nak tengok tak ?






ni dia , mula aku tak tahu nak panggil dia apa , then aku dengar mak 
sedara aku (mak dia) panggil 'achik ' aku pun panggil je lha dia achik ,
kemain sedap main dengan si dynas ni . suka menganjim . heeee . aku pun tanya
lha mak sedara aku .

aku             : name nape ye ea ?
mak sedara : owh , dynas ...
aku             : nape ???? inas ????!!!
mak sedara : horrr ..

* bahase terngganuu .sory
aku duk panggil inas , inas . wakakkaka . malu wehhh .
masa mak sedara aku cakap dynas tu suasana bising weh , riuh rendah 
dengan suara ayah aku yang kasor begegor , suke macam evil gtuww .
evil laughhhh . BHHHAHAHAHAHA . like this . heeee . aku pun tanya balik
sepupu aku , sebab aku rasa nama inas tun tak sesuai ngan muka dia . hahaha.
ada plak macam tu . baru aku tahu DYNAS . macam nama dynas pelakon yang
comel lagi menawan tu lha plak . harap-harap bile besar jadi shantek macam
dynas . tak pun lebih cantik dari dynas ke . okey , panjang dah aku taip ni . 
byyeee . salam semua , jangan lupe komen , esok aku akan update lagi , banyak
benda nak story ..

No comments:

Post a Comment