Saturday 31 December 2011

AZAM 2012 .


good evening semua , jangan tidur time-time macam ni . tak baik tau .
kalau ada yang tidur tu , bangun cepat-cepat . okey , tak nak cakap banyak ,
azam aku tahun lepas ada lagi tak ditunaikan . hahahaha . malam ni malam ambang 
weh , takut ada ape-ape yang tak diingini berlaku . cube baca paper esok 
mesti ada kisah yang tak   tak    errr , malas cakap ah . faham-faham sendri lah ye .
tapi mintak dijauhkan . amin amin ya robal alamin .
AZAM AKU TAHUN 2012 ...

nak jadi lebih matang 
- yeee , tahun baru ni aku nak jadi lebih matang atau lebih matured 
   kan dah masuk 16 tahun . tak nak dah ada perangai budak-budak
   menjerit tak tentu hala . grrr =' suka mainkan bf . issshhh . annoying 
   gile aku kan . xp

nak belajar bersungguh-sungguh
- aku rasa dah tiba masanya aku belajar bersungguh-sunggh , ye lah 
   selama ni aku mengaku aku belajar sambil lewa saja . *jangan marah
   lagi setahun nak ambil spm kan . spm bukan macam pmr ,upsr weh .
   spm sangat penting agi aku . aku tak nak menyesal di kemudian hari 
   jyeahhh , kena bersedia dari sekarang .

nak ambil alih kerja emak 
-kalau boleh aku nak ambil alih semua tugas mak aku , atau aku cakap 
  senang nak belajar memasak , kesian lah tengok mak aku balik kerja 
  terus masak untuk adik-adik , hari minggu tak rest pun , basuh baju 
  sekolah . ohh , aku tak leh tengok .. 

nak duduk asrama (kalau boleh)
- hajat ni memang dari awal tahun 2011 lagi nak duk asrama lepas abang
  & kakak aku tinggalkan aku dengan adik-adik pergi duk asrama . aku 
  pun nak rasa pengalaman baru . aku sukakan pengalaman baru . aku nak
  masa aku form 4&5 . nak merasa . dah masuk U nanti still boleh duk 
  asrama , tapi bagi aku duduk asrama masa zaman sekolah tak sama 
  dengan asrama university . betol tak ? sebab tu aku nak masuk asrama
  cepat-cepat . tapi tu kalau boleh , kalau tak leh . takpe lah . chill je .

nak cari kerja
- walaupun aku bawah umur , baru umur 16 , aku tetap nak cari kerja 
   aku nak cari duit poket . kalau nak harapkan mak & ayah , sampai 
   bile kan . aku pun bukannya orang senang atau susah , just biase-biase
   je . tak kisah lah kerja ape pun yang penting halalan toyyiba . haha .
   * kalau basuh jamban aku tak nak ah :)

nak berfikiran positif
-aku rasa aku ni bukan seorang yang berfikiran positif . aku selalu je fikir
  benda yang negatif . okey , nak tinggalkan tabiat tu . tabiat gile aku pun
  nak tinggal .sape tau tabiat gile aku ? issshh . aku akan simpan rahsia ni .
  dan aku tak nak dah terlalu merendah diri . aku nak berkeyakinan pada
  diri sendiri .

tu je kot . 6 je azam aku tahun 2012 . dan aku akan tunaikan secepat mungkin
 sebelum masuk tahun 2013 . harap-harap tertunai semua .kang banyak-banyak 
kang tak tertunai pulak . aku dah listkan azam tahun baru aku , anda pula 
bagaimana ? :))

nota kaki :
jangan lupa saksikan konsert akhir idola kecil hari ni 
pada jam 8.30 malam . siapakah yang akan bergelar JUARA ?
hahaha . saje je ingatkan . 

No comments:

Post a Comment