Saturday, 23 June 2012

ini kisah sedih ..

assalamualaikummm , 
salam diberi kepada semua pembaca-pembaca blog ini. jika tiada orang membaca,
takpe , aku jenis manusia yang tak kisah . hari ni 24 june 2012 . pukul 11.44 a.m
aku menulis entry ini dengan penuh rasa berat hati ingin meninggalkan rumah ini
walaupun hanya sekadar rumah sekangkang kera , tapi penuh dengan kasih sayang 
first,ku ingin meminta maaf banyak-banyak jika entry ini buat readers aku ada
yang menangis teresak-esak . *perasan . aku cuma ingin meluahkan isi hati aku 
sebelum aku pergi petang ini ke 'penjara' haha . ke hostel lah .

aku ibarat diriku dalam gambar ini ,  maaf   ,ini bukan diriku ,  ini hanyalah sekadar 
gambar dalam tumblr . aku sekarang tidak boleh upload banyak gambar sebab masalah
laptop yang tidak dapat diselesaikan . di sini aku ingin menyatakan   yang 'aku tk nak
balik hostel !!!! jika dunia tahu akan isi perasaan,hati aku ini betapa seksa dan tak  
tahannya aku duduk di sana . jauh beribu batu aku bahagia duduk di rumah . serius .
ini hal serius . bukan main-main . petang ni aku akan bertolak ke asrama  sekolah
menegah teknik terengganu pada pukul 3kot.entah  aku tidak pasti dalam pukul berapa
aku akan singgah di kedai dahulu untuk membeli biskut 'oat crunch chocolate
gelap dan air fanta bersama ibuku . semalam dapat mesej dari kawan yang
mengatakan aku tidak boleh masuk dormaku terkejut , ingatkan aku sudah dibuang 
atau digantung asrama , rupanya tekaan itu salah sama sekali . dorm aku 
teta 3 , budak indon tumpang . aduyaiii indon ,takpe , dia mari tempat kita ,
kita kena hargai dia . kan 1 malaysia . walaupun jauh di dalam hati aku marah
pada budak indon yang tidur dorm aku, katil aku . kenapa harus dorm aku ? 
persoalannya , kenapa dorm aku yang selalu menjadi mangsa ?ini tidak adil,
tidak adil , bak kata yuna .sudahlah label TETA 3 tidak diletak .adakah TETA 3
di anaktirikan oleh warden ataupun pengetua ? ini bukan hal aku aku tidak perlu ambil tahu .

sesungguhnya semua baju,barang sudah dipacked dan di kemas . homework ada sedikit 
yang dah siap.ada yang tak siap.biasalah pelajar kan.hari ni mak aku ambil cuti untuk
menghantar aku di asrama petang ini . sanggup mak aku . aku suka mak yang tak busy 
macam ni.tak macam biasa yang busy memanjang sampai tak ada masa untuk aku.ohh
sungguh sadis .waktu ini semua orang sedang belajar.aku jugak yang untung .pagi tadi
aku sudah pun bersarapan nasi lemak kupang dan air teh strawberry yang di beli di 
cameron highland time cuti hari tu.sangat indah hidup mcm ni tak macam kat asrama 
sekolah kubang ikan buat hari kantin hari ni.hajatku mahu pergi.dapat bertemu kembali
dengan cikgu-cikgu sekolah rendah.tapi sayangnya malu melubungi jiwa.sudah panjang 
entry kali ini . sebelum aku pergi, aku ingin cakap aku sayang semua orang, mak aku 
blog ni .minggu depan aku tak balik. minggu depan sekali lagi aku balik , pastinya aku 
akan updated blog . next month , puasa ,pastu raya . Ya Allah ! percepatkan masa
nak buat macam mana hidup mesti diteruskan, yakin boleh harungi dugaan ini sarah
mungkin Allah merancang sesuatu yang terbaik untuk aku .aku akan besabar selagi 
aku boleh bersabar . kekuatan utama aku ialah mak aku & yang maha esa . yeee, 
aku ingat dua ni ,aku boleh harungi segalanya.perlu mengundur diri . assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment